Sveiko gyvenimo ciklai


Straipsnio autorius: Gasparas ALEKSA
Straipsnis gimė po pašnekesių su viena pirmųjų akupunktūros specialisčių Lietuvoje gydytoja reabilitolige Danguole VASILIAUSKIENE. Šnekėjomės apie senosios Rytų medicinos patirtį, apie tai, kaip pats žmogus gali stiprinti kūno gyvybines jėgas ir išvengti daugelio ligų, gyvendamas pagal prieš milijardus metų paveldėtą biologinį laikrodį. Labiausiai įstrigo gydytojos patarimai:

,,Venkite tuščių plepalų, erzinančių garsų, nereikalingų judesių, o nerimo mintimis pasidalinkite su artimaisiais, kurie jus myli.“ 


Ar mūsų organai turi darbo valandas? 
Žmogaus prigimtyje slypi troškimas veržtis iš tamsos į šviesą – laukiant nakties pabaigos, o dienos pradžios, einant iš rudens niūrasties per žiemos šaltį – į pavasarinį žydėjimą ir vasaros brandą. Gimimas – pirmoji kiekvieno mūsų kelionė į šviesos, o paskui jau gyvenimo ratas nesulaikomai skrieja paskui saulę, per mėnulio potvynius ir atoslūgius. Sveikata priklauso nuo mūsų vidaus organų gyvybingumo ir ryšio su gamta bei žmogiškuoju pasauliu. Vidaus organai – tai sudėtingi save reguliuojantys mechanizmai, dirbantys pagal biologinį laikrodį. Jo rodyklės, kasdien 24 valandas skriedamos ratu, po dvi valandas padalina kiekvienam organui. Pasak gydytojos Danguolės Vasiliauskienės, kinų mokslininkai moko, kad organizme cirkuliuojančią energiją či mes paveldime iš tėvų, kasdien ją papildydami įkvepiamu deguonimi ir maiste esančiomis medžiagomis. Rytų gydytojai prieš 4 tūkstančius metų, žmogaus kūne surado apie 700 taškų, kurie susieti su vidaus organais. Šie taškai išsidėstę dvylikoje porinių linijų. Dar kitaip vadinamų – meridianais. Tais meridianais ir teka či energija. Per biologiškai aktyvius taškus iš išorės galime veikti vidaus organus. Jie dar vadinami akupunktūriais taškais. Akupunktūra – tai gydymas įduriant specialias adatas į aktyviuosius taškus. Juos taip pat galime stimuliuoti lazeriu ir stipria šviesa, prideginant arba masažuojant. Jei norime išlikti darbingi, žvalūs ir sveiki, savo gyvenimo ritmą turime derinti su vidaus organų biologiniu laikrodžiu.

Mokslininkai apie biologinį laikrodį 
Anglijos Kembridžo ir Edinburgo universitetai šių metų sausio mėnesio žurnale ,,Nature“ paskelbė tyrimų medžiagą, kuri leidžia manyti, kad biologinis organizmo laikrodis yra prieš milijardus metų susiformavęs biomechanizmas. Tai patvirtina prancūzų Okeanologijos observatorija, nustačiusi, jog panašus 24-ių valandų paros ciklas būdingas ir dumbliams. ,,Tad visai realu, kad biologinių ritmų vaidmuo organizmo struktūroje yra žymiai svarbesnis ir sudėtingesnis, nei manyta iki šiol. Tačiau tam, kad suprastume, kaip šie „laikrodžiai“ vystosi ir kokios įtakos jie turi mūsų kūnams, reikia išsamesnių tyrimų“, – komentuoja Edinburgo universiteto Biologijos mokslų fakulteto profesorius Endrius Milaras. Trumpai panagrinėkime, ką mums siūlo praktiškoji medicina.

Anksti kėlęs nesigailėsi
Gydytoja Danguolė Vasiliauskienė sako: ,,Mūsų savarankiškas gyvenimas juk prasidėjo nuo pirmojo oro įkėpimo. Be kvėpavimo nėra gyvenimo. Gal todėl plaučių meridiano laiką rytiečiai vadina pirmuoju, nes juo energija aktyviausiai srūva nuo trečios iki penktos valandos ryto.“ Iš tiesų, kiekviena diena prasideda prabudimu ir kėlimusi. Prabudę neskubėkime apsirengti ir truputį pabūkime nuogi. Per odą gausime daugiau energjos iš oro, per nervų galūnėles pažadinsime vidaus organus. Stenkimės išjudinti po nakties ramybės aptingusius sąnarius ir raumenis. Mokykimės iš gyvūnų. Ką daro prabudusi katė ar šuo? Pasiraivo, pasirąžo – ir pripildo raumenų kraujagysles kraujo. Jei turite galimybę pabėgioti basi, – o ypač lauke! – bus dar nuostabiau. Mūsų paduose daug nervinių receptorių, susijusių su mūsų organais. Per pusvalandį, pabudinę kūną, išsimaudykime.

Dieną pasitikime švarūs
Nuo 5 iki 7 valandos sutelkime dėmesį į storajį žarnyną, tai jo laikas. Pasak gydytojos D. Vasiliauskienės, per naktį kasa ir kepenys gamino fermentus, valgis, patekęs į žarnas, jau suvirškintas – organizmas privalo išsituštinti, kad neprasidėtų maisto atliekų puvimas. Rytinis pasivaikščiojimas ar lengvas bėgiojimas ristele, greičiau pažadins žarnyną. Jei jums darbe tenka ilgai sėdėti ir kenčiate dėl užkietėjusių vidurių, ryte išgerkite stiklinę šalto nevirinto vandens. Jums taip pat padės abiejų pėdų vidinių skliautų masažas. Čia esančios nervinės galūnėlės, dvi tris minutes padirgintos, paskatins išsituštinimo refleksą.

Pusryčių kolorijos greit sudega
Ryte nuo 7 iki 9 valandos pusryčiaukite. Tai skrandžio meridiano laikas. Ypač svarbu pusryčiauti vaikams ir jauniems žmonėms. Tuo laiku skrandis išskiria daugiausiai fermentų. Per pusryčius gautos kalorijos greitai sudega. Naktį miegojome, bet mūsų organai dirbo, palaikė svarbiausias gyvybines funkcijas – tokias, kaip pastovi kūno temperatūra, kvėpavimas, kraujo apytaka. Štai kodėl iš ryto reikia ,,pakrauti baterijas“. Nepusryčiaujantys per pietus suvalgo daugiau, be to, jau po poros valandų jaučiasi pavargę, suirzę, sunkiau sukaupia dėmesį. Mokslininkai teigia, kad nepusryčiaujančių kraujyje padidėja cholesterolio. Valgykite ne bet ką. Sveikiausia – juodos ruginės duonos riekė arba mėgstamų kropų košė su daržovėmis ir vaisiais. Svarbu saikas. Suvalgykite ne daugiau kaip penktadalį dienos maisto. Apie kasą ir blužnį Kasa ir blužnis aktyviausios nuo 9 iki 11 valalandos. Kasa tuo metu išskiria daug fermentų, intensyviai virškinami angliavandeniai. Štai kodėl per pusryčius netinka valgyti riebų maistą ir ypač persivalgyti. Sergantieji diabetu šiomis valandomis turi leistis insuliną, kad neužkluptų hipoglikeminė koma. Blužnis – vidaus organas, susijęs su kraujo gamyba, ji kraujo srovėje ,,sugaudo“ pažeistus eritrocitus, trombocitus, o taip pat gamina imuninės sistemos ,,karius“ antikūnius. Jei žmogus jaučiasi mieguistas, skundžiasi pablogėjusia atmintimi, nesugeba susikoncentruoti, ilgai sėdi, kol susikaupia darbui, ir nori saldumynų, tai požymis, jog blužnis gali būti pažeista.

Darbingiausias metas Po 11 valandos gerai suvirškinto maisto medžiagos patenka į kraujagysles ir nunešamos į visus organus. Jei jūsų širdis sveika, nuo 11 iki 13 valandos esate darbingiausias. Tai širdies meridiano laikas. Jei šiuo metu jaučiamės pavargę, norime pailsėti, vadinasi, kažką nuo pat ryto darėme ne taip. Daugelis tada bėga gerti kavos arba arbatos, kitaip tariant, stimuliuoja širdį. Tokį poveikį galėtume palyginti su botago kirčiais nuvarytam, klumpančiam arkliui. Gydytoja D. Vasiliauskienė pataria: ,,Verčiau pajudėkime, keletą kartų pritūpdami ir giliai įkvėpdami oro. Arba, bent jau intensyviai patrinkime delnus (juose pilna biologiškai aktyvių taškų) ir pasimasažuokime ausų kaušelius – ausų krašteliuose visi organai taip pat turi savo ,,atstovybes“.

Pietaudami kantriai kramtykime maistą
Nuo 13 iki 15 valandos – pietūs. Šiuo metu aktyviausiai dirba plonasis žarnynas. Jo neapkraukime įvairiu ir gausiu maistu. Pietauti pradėkime išgerdami stiklinę skysčių, pavyzdžiui, sulčių, arbatos, vandens arba suvalgydami nedaug sriubos. Valgydami antrąjį patiekalą, kiekvieną kąsnį kramtykite 32 kartus – taip natūraliai masažuosime biologiškai aktyvius skrandžio ir žarnyno taškus, esančius veide. Pasak D. Vasiliauskienės, gerai sukramtytas kąsnis skrandyje pasitinkamas kaip laukiamas svečias. Nepersivalgykime! Patartina paisyti maisto produktų suderinamumo principų. Valgykime, kuo daugiau paprastesnio maisto, ypač daržovių, žalumynų, o mėsos – mažiau. Triguba popiečio miego vertė Nuo 15 iki 17 valandos vyksta intensyvus maisto medžiagų įsisavinimas, o ypač skysčių filtracija šlapimo šalinimo organuose. Tai šlapimo pūslės meridiano metas. Jeigu aktyviai fiziškai dirbame, trukdome skrandžiui ir žarnynui kokybiškai suvirškinti maistą, o šlapimo pūslei – pašalinti medžiagų apykaitos produktus. Tuomet įvairios druskos nusėda tarp stuburo slankstelių esančiuose diskuose, sąnariuose. Metai po metų vystosi stuburo osteochondrozė, sąnarių artrozė. Po pietų intensyviai dirba žarnynas ir inkstai, todėl mažiau energijos lieka smegenims, apima mieguistumas. Šiuo metu vyresnio amžiaus žmonėms ir augantiems vaikams patartina bent 10 – 15 minučių snūstelėti. Pamiegoję dešimtį minučių, jausitės lyg būtumėte ilsėjęsi gerą pusvalandį. Popiečio poilsis dar vadinamas ,,grožio miegu“. Anksčiau damos prieš vakarinius pobūvius būtinai stengdavosi pagulėti, kad veido oda būtų gražesnė ir savijauta žvalesnė.

Kodėl ausų ir inkstų forma – panaši?
Nuo 17 iki 19 valandos – inkstų meridiano laikas. Jei šiuo metu jaučiamės dar gana žvalūs ir energingi, vadinasi, mūsų energinė sistema veikia nepriekaištingai. Rytų mokslininkai inkstus siejo su antinksčiais, kurie gamina daug hormonų, palaikančių gyvybę. Inkstų meridianas atspindi mūsų prigimtinę energiją. Inkstų ir ausų forma panaši. Gydytoja D. Vasiliauskienė sako: ,,Pagal ausų dydį ir formą galima net spręsti, ar žmogus turi daug paveldėtos energijos, ar nugyvens ilgą amžių ir pan. Masažuodami ausis mes pažadiname antinksčius, kurie veikia kūno energetinę sistemą.“ Jei žmogus skundžiasi sutrikusia inkstų veikla, šiuo paros metu jis dažniau šlapinasi, ima judėti inkstuose esantys akmenukai, sukeldami skausmo priepuolius.

Dvasinės atgaivos laikas
Kraujagyslių tonusas priklauso nuo žmogaus emocijų. Nuo 19 iki 21 valandos tęsiasi kraujagyslių ir perikardo meridiano laikas. Būtent šiuo paros metu susirinkti visai šeimai ir pasidalinti dienos džiaugsmais ir rūpesčiais. Džiaugsmas mažina įtampą, aptarti rūpesčiai išsisklaido. Teigiamos emocijos sumažina kraujagyslių spazmus ir yra geriausia infrakto ir insulto profilaktika. Šeimos emocinio bendravimo nepaverskime priekaištų vienas kitam nagrinėjimu. Šį laiką skirkime vakarienei. Po to paskaitykime vakaro pasaką vaikučiams arba apsilankykime teatre, koncerte ir pan. Pravartu būtų, kad moterys dirbtų trumpiau ir anksčiau parėjusios namo su gera nuotaika lauktų grįžtančiųjų namiškių.

Užmikime ramūs
Vadinamasis trijų kūno dalių meridianas tęsiasi nuo 21 iki 23 valandos. Mūsų geografinės juostos žmonėms tai intymių santykių laikas. Rytų mokslininkai mano, jog ne tas pats, kuriuo paros metu užsimezga nauja gyvybė. Šis meridianas jungia krūtinės, pilvo ir mažojo dubens organus. Jei norite sveiki ir žvalūs atsibusti kitą rytą, įpusėjus šio meridiano laikui, jau pasistenkite užmigti.

Miegas iki vidurnakčio vertingesnis
Labai dažnai kaltę dėl įvairiausių ligų suverčiame gyvenimo tempui, nepabaigiamiems rūpesčiams. Daugelį darbų dirbame vėlai vakare ir užmirštame, kad miegas iki vidurnakčio dvigubai vertingesnis. Nuo 23 iki 1 valandos – kepenų ir tulžies pūslės laikas. Jo metu galvos smegenys aktyviai peržiūri, rūšiuoja, analizuoja dienos metu gautą informaciją ir ją perveda į ilgalaikės atminties aruodus. Miegant atkuriamos fizinės jėgos. Nakties poilsis taip pat labai svarbus imuninei sistemai. Ilsintis kaupiama ne tik nauja energija, bet ir gaminamos svarbios aktyviosios medžiagos, reikalingos organizmo gynybai nuo peršalimo ligų, įvairių infekcijų. Chroniškai neišsimiegant silpnėja imuninė sistema, didėja polinkis nutukti. Gerai išsimiegoję būsite darbingi, geros nuotaikos ir mažiau irzlūs.

Visą straipsnį skaitykite: http://www.jurbarkiskis.lt

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Išgyjimo malda Jėzui ( sakoma prieš miegą)

Kuomet vyras neprisiima atsakomybės už savo moterį

Sielos evoliucijos Kelias ir seksualinis gyvenimas