Joga nidros praktika (2016.11.29 Klaipėda)


Atsisiųsti audio įrašą: https://yadi.sk/d/ycZsTZGVzpoCv


Atpalaiduojanti joga nidra

Joga nidra, būsena tarp miego ir budrumo, yra viena įdomiausių praktikų, kurias man teko išbandyti. Per ją nereikia sėdėti sukryžiavus kojas arba kantriai ir nuobodžiai auklėti savo protą. Joga nidros metu sąmonę į ramybę ir harmoniją veda instruktoriaus balsas. Pakanka turėti audio įrašą ir jį klausant sekti užduotis.

Ši praktika išlaisvina nuo kūno, emocinės ir proto įtampos. Po joga nidros psichika tampa sveikesnė ir kūrybiškesnė. Taip atsiveria naujos galimybės sprendžiant problemas ir įgyvendinant geras idėjas. Atsipalaidavimas pasiekia itin gilius pasąmonės sluoksnius.



 Joga nidra kilo iš autentiškos Indijos jogų tradicijos. Pavadinimas reiškia “miego joga” arba “psichinis sapnas”. Miegant mūsų neriboja jutimai (klausa, rega, uoslė, skonis ir lytėjimas). Todėl psichinė galia padidėja. Atpalaidavus kūną ir protą valosi gyvybinės energijos blokai.

Praktikos metu ištariama tvirto ketinimo formulė nukreipia pasąmonę norima kryptim. Tokiu būdu galima keisti įpročius, išsivaduoti iš kompleksų, baimių, ligų. Jų priežastis dažniausiai būna įtampa, kuri dėl per greito gyvenimo ritmo nuolat kaupiasi (ne veltui sakoma, kad visos ligos nuo streso). Kalbant iš patirties, po joga nidros seanso mano būsena pasikeitė kardinaliai. Tada aš suvokiau, kokį įtampos svorį turėjau užsiauginęs.


Joga nidros etapai


Per joga nidrą instruktorius skaito tekstą (gyvai arba audio įraše), o praktikuojantis guli užsimerkęs ir mintyse atlieka užduotis. Joga nidra susideda iš:
 - sąmonės perkėlimo į kūno dalis. Tai padeda išlaikyti budrumą ir sekti tolesnes užduotis. Seanso metu svarbu “neatsijungti”. Miego joga nėra hipnozė.
 - sąmoningo kvėpavimo, jį stebint, bet nesistengiant kontroliuoti.
 - įkvėpimų ir iškvėpimų skaičiavimo atbuline tvarka.
 - pojūčių įsivaizdavimo: lengva-sunku, karšta-šalta, skausmas-malonumas ir pan. Tai padeda valdyti emocijas, atstato pusiausvyra.
 - vizualizacijos. Sąmonė keliauja po simbolių pasaulį. Praktikuojantis mato jūrą, kalnus, gėlę, medį, laužą, šulinį ir pan. Tai nuramina, mažina baimes, stresą. Racionalus protas darniai susilieja su pasąmone.

Seanso pradžioje ir pabaigoje ištariama glausta ir aiški nuostata (sanskr. - sankalpa). Ją kiekvienas pasirenka pagal savo situaciją. Per joga nidrą tvirtas ketinimas įsiskverbia į pasąmonę ir po truputį mūsų įpročius, požiūrį ir likimą keičia palankia linkme. Ilgiau praktikuojant ši nuostata įgauna vis didesnę jėga. Kita vertus reikia elgtis atsargiai. Nedera naudoti tokios nuostatos, kuri kam nors kenktų.

Joga nidros poveikis ligoms ir atminčiai 

Kaip jau minėjau, joga nidra atpalaiduoja ir tuo pačiu nuima stresą, dėl kurio paprastai vėliau kyla daug kitų problemų. Atliekant šią praktiką ji tampa tarsi atsvara rūpesčiams ir aplinkos spaudimui.

Dirbant su psichologiniais sutrikimais naudojami simboliai, kurie leidžia išsivaduoti iš pasąmonėje įstrigusių traumų. Miego joga padeda nuo nerimo, baimės, agresyvumo, priklausomybių, kompleksų. Pavyzdžiui, esant nemigai per seansus kartojama nuostata sveikam miegui. Atsižvelgus į sėkmingus tyrimų rezultatus, joga nidros terapiją Čikagoje ir kituose JAV miestuose imta taikyti kariams, dalyvavusiems karinėse operacijose. Terapijos dalyviai patvirtina, kad jų potrauminis stresas (perdėtas budrumas, nerimas, prastas miegas) palaipsniui mažėja. Joga nidra koreguoja migreną, astmą, širdies ligas, aukštą kraujospūdį, kolitą, skrandžio opas, alkoholizmą, narkomaniją, švelnina skausmus. 

JAV Pitsburgo koledžo ligoninėje atlikus joga nidros tyrimus, galvos skausmas per 6 savaites pacientams sumažėjo 81 %. Sunkia astma sirgę vaikai pilnai pasveiko po 7 mėnesių joga nidros seansų (Teksaso pediatrų tyrimas). Šios praktikos poveikis ligoms pasireiškia dėl kūno ir psichikos atpalaidavimo. Be to, nustatyta, kad joga nidra veikia hipofizės liauką, kurios veikla slopina skausmą, mažina cholesterolio ir “streso hormonų” kiekį. Kita sritis, kur galima pasiekti neblogų rezultatų, yra mokymasis. Joga nidros metu padidėjęs imlumas leidžia lengvai įsisavinti žinias.

Atmintis veikia spontaniškai ir nėra įprastinio nuobodulio. Informacija keliauja į pasąmonė, o pakartojus medžiagą įprastom sąlygom, iškart atsigamina. Pagal šį modelį bulgarų psichiatras ir pedagogas Georgijus Lozanovas (1926-2012) sukūrė sugestopedijos metodą. Atlikti tyrimai rodo, kad sugestopedijos pagalba užsienio kalbas ir kitus dalykus galima išmokti du kartus greičiau. 

Apibendrinant, joga nidra yra universali praktika, nepriklausanti jokiai sistemai ar religijai. Ją gali atlikti visi norintys pasveikti ir atrasti vidinę ramybę. Praktikos įrašų įvairiom kalbom galima susirasti ir atsisiųsti iš interneto. Atlikdamas joga nidrą aš jaučiau tikrą palaimą, tikiuosi, kad ir jūs turėsite daug teigiamos patirties.

Straipsnio šaltinis: https://www.energijos.lt/Straipsniai/Joga_nidra_miego_relaksacijos_praktika.php

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Išgyjimo malda Jėzui ( sakoma prieš miegą)

Kuomet vyras neprisiima atsakomybės už savo moterį

Nemaloni žinia nušvitimo geidžiantiesiems.