Saulės pasveikinimas (praktika)

Geriausiai pradėti jogos asanų (meditacijos ar maldos) užsiėmimus nuo Surya Namaskar (Saulės pasveikinimo). Tai puikus visą kūną apšildantis pratimas, kurį sudaro 12 skirtingų stuburo pozicijų. Saulės pasveikinimo metu stuburo slanksteliai judinami į visas puses, suteikiama lankstumo galūnėms. Šis pratimas - didi palaima, ypač pradedantiesiems, vyresniems ir nelankstiems, nes padeda kūnui greitai įgyti lankstumo, pasitelkiant kvėpavimą ir dėmesio koncentraciją. Surya Namaskar yra ne asana, o visa eilė švelnių ir grakščių judesių. Išmokę atlikti Saulės pasveikinimo pozicijas, suderinkite jas su giliu ritmingu kvėpavimu.
Saulės pasveikinimo metu kūnas ištempiamas ir parengiamas asanoms ar meditacijai. Jo atlikimo metu juda šimtai raumenų. Pratimas padeda sureguliuoti kvėpavimą ir sutelkti protą. Jis taip pat įkrauna saulės rezginį energija ir stimuliuoja širdies ir kraujagyslių sistemą. Saulės pasveikinimą derėtu atlikti 12 ratų (6 kartai) arba 24 ratų (12 kartų).


0. Pradinė pozicija: atsistokite tiesiai, bet neisitempkite. Pėdos kartu, kūno svoris - ant kulnų. Atpalaiduotos rankos nuleistos prie šonų. Giliai įkvėpkite ir pradėkite...
1. Iškvėpdami sudėkite rankas delnais prie krūtinės, kaip maldai. Alkūnės nukreiptos į šonus. Keliai tiesūs, bet atpalaiduoti, galva tiesiai.
2. Įkvėpkite ir ištieskite rabkas virš galvos. Keliai ir alkūnės tiesūs. Rankos palei ausis, klubai išlenkti į priekį.
3. Lenkdamiesi į priekį iškvėpkite ir padėkite delnus ant grindų prie pėdų. Jeigu negalite delnų padėti ant grindų tiesiomis kojomis, šiek tiek sulenkite kelius. Rankų ir kojų pirštai turi būti vienoje linijoje, galva prie kulnų. Delnai kuo labiau prispausti prie grindų.
4. Nejudindami plaštakų įkvėpkite ir tieskite dešiną koją atgal kuo toliau. Nuleiskite dešinį kelią ant grndų. Iškelkite galvą į viršų. Plaštakos vienoje linijoje su kaire pėda.
PASTABA: atlikdami visą Saulės pasveikinimo ciklą pakaitomis atgal ištieskite dėtiną ir kairę kojas.
5. Sulaikydami kvėpavimą, ištieskite atgal kitą koją. Kūnas vienoje tiesioje linijoje nuo galvos iki kulnų (kaip darant atsispaudimus). Neiškelkite klubų, nenuleiskite galvos.
6. Iškvėpkite, nuleiskite kelius tiesiai ant grindų. Klubus laikykite pakėlę. Neatlenkdami kūno atgal, nuleiskite krūtinę tiesiai ant žemės tarp plaštakų.
Padėkite kaktą ant grindų. Jeigu pradedantieji negali padėti kaktos ant grindų, jie padeda smakrą. Keliai, krūtinė, kakta ant grindų, klubai kiek pakelti.
7. Iškvėpdami stumkite plastiškai kūną į priekį, kol klubai atsidurs ang grindų. Ištieskite krūtinę į viršų, o galvą atloškite atgal. (kobros poza). Kojos ir klubai lieka ant grindų. Įeidami į šią poziciją nepatraukite plaštakų iš pradinės padėties. Alkūnės kiek sulenktos, pečiai atpalaiduoti.
8. Iškvėpdami užrieskite kojų pirštus po savim. Nepajudindami iš vietos delnų ir pėdų, iškelkite kuo aukščiau klubus. Kulnus spauskite prie žemės. Delnai prispausti prie grindų. Galva tarp rankų, žiūrėkite į pėdas.
9. Įkvėpdami lenkite dešiną koją ir pastatykite pėdą tarp delnų taip, kad rankų ir kojų pirštai būtų vienoje linjoje.
PASTABA: atlikdami vsą Saulės pasveikinimo ciklą, pakaitomis atgal tieskite dešiną ir kairę kojas.
10. Nejudindami plaštakų iškvėpkite ir pristatykite tiesią kairę koją prie dešiniosios. Kakta prie kelių, taip pat kaip 3 pozicijoje. Laikykite klubus kuo aukščiau. Rankū ir kojų pirštai vienoje tiesioje linijoje.
11. Įkvėpkite, tieskites į viršų ir išsilenkite kiek atgal, taip pat kaip 2 pozicijoje.
12. Iškvėpdami nuleiskite rankas prie šonų, grįždami į pradinę poziciją.
Atsipalaiduokite, giliai įkvėpkite ir pradėkite iš pradžių...

Paimta iš "Šivananda, Jogos mokytojo vadovėlio".

Žemiau yra Surya Namaskar mantros. Galima jąs įjungti ir tokiu ritmu atlikti Saulės pasveikinimą (Surya Namaskar). Saulės mantros, daug kartų sustiprina kiekvieno pratimo gydomąjį -harmonizuojantį poveikį.




Atsisiųsti mantras: http://bit.ly/Surya_Namaskar_mantros