Mano vipassana

Vipassanos praktika, tai tiesiog savo kūno ir kvėpavimo stebėjimas. Būtent per savistabą mes dedame pirmus žingsnius link sąmoningumo (grubaus, subtilaus kūnų ir sielos sujungimo).

1. Pats paprasčiausias būdas – savo pilvo stebėjimas, kaip jis įkvepiant išsipučia o iškvepiant susileidžia. Tiktai tai ir daugiau nieko.
2. Sekantis etapas – stebėkite nosies šnerves, jauskite kaip oras teka pro jas, kartu su oro srautu eikite gylin. Jūs atsidursite tokiame taške kur kvėpavimas akimirkai sustoja. Po to vėl kyla į viršų o jūs eikite paskui jį vėl jausdami šnervėmis kaip teka oras. Ir vėl pajuskite tašką kur kvėpavimas akimirkai sustoja. Tai ne jūs jį sustabdėte jis pats sustojo. Įkvėpimas, sustojimas, iškvėpimas, sustojimas ir t.t. Jokių pastangų – tik stebėjimas, nieko nedarymas, viskas vyksta savaime. Palaipsniui jūs panyrate į save, kvėpavimas tarytum sustoja, jūs esate bet kvėpavimo nėra, teisingiau jis automatiškai sustoja: įkvėpimas , iškvėpimas reguliuojasi automatiškai savaime.
3. Sekantis vipassanos etapas tai sąmoningas savo kūno stebėjimas. Apžvelkite savo kūną nuo pirštų galiukų siusdami šypseną visomis kūno dalims ir vidiniams organams. Stebėdami kūną, taip pat stebėkite savo pojūčius, mintis ir jausmus. Tiesiog stebėkite nevertindami.
4. Sekantis vipassanos etapas suvokti supančią aplinką ir savo veiksmus. Suvok savo kūną, veiksmus, protą, širdį. Suvok kad tu eini. Kai judini ranką suvok tą judesį, nes ranką galima judinti ir mechaniškai. Vaikščioti galima negalvojant apie kojas, o galima ir suvokti savo žingsnius, kiekvieną savo kūno judesį. Valgydamas stebėk savo judesius, jausmus ir pojūčius. Maudydamasis po dušu suvok vandens vėsumą ir bėgančio vandens garsą, jos spaudimą…..tiesiog tapk dėmesingas. Taip pat ir protas. Užduodamas klausimą suvok jo motyvą. Atsakydamas suvok atsakymą. Stebėk mintis, nevertindamas tai kas vyksta. Yra faktas (pvz. Lyja lietus), ir tu jį tiesiog stebi. Tiesiog pastebėk savo būseną tarytum iš šono. Tuo pat metu tu stebi savo kvėpavimą. Tu pradedi pastebėti kad supykęs, ar susijaudinęs arba atėjus džiaugsmui visiškai skirtingai kvėpuoji. Bet kai tu suvoki tai – kvėpavimas susilyginą ir keičiasi nuotaika. Ta patirtis jus ves link pilno savęs suvokimo. Būti sąmoningu, pastabiu tai reiškia būti stipriu.

Atsisiųsti viso kurso paskaitas rusų kalba